Kendi Materyalim

Öğretim Materyalinin;

Adı                                                 : Hayvanlar Sınıfı

Tasarlayanlar                        : Yıldır Berke Kahya & Oğuzhan İlaslan

Amacı                                          : Öğrencilere İngilizce olarak hayvanları ve bulundukları sınıfları çeşitli öğrenme duyularını harekete geçirerek efektif bir şekilde öğretim sağlamak

Sınıf Seviyesi                          : 5. Sınıf

Öğrenme Alanı                      : Görsel & İşitsel (İngilizce)

Konu                                            : Hayvanlar ve Sınıfları

İlgili Kazanımlar                  : Öğrenci hayvan isimlerini ve sınıflarını gördüğünde tanımlayıp doğru bir şekilde İngilizce olarak ifade edebilecek duruma gelir

Gerekli Malzemeler           : 3 adet renkli mukavva

2 adet renkli karton

1 adet Pritt Stick yapıştırıcı

1 adet Patafix yapıştırıcı

1 adet makas

Yapılışı                                       :

Materyalin Hazırlanması:

Powerpoint Sunumunun Hazırlanması ve Uygulanması 1:

Powerpoint sunumunu etkinlikte kullanmaktaki amaç, uygulamanın interaktif, görsel ve işitsel olanaklarını kullanarak Hayvanlar ve Sınıflandırmaları konusunun öğrencilerin zihninde daha kalıcı ve efektif bir biçimde yer etmesini sağlamaktır.

Bir giriş sayfası oluşturulur. Bu giriş kısmına konu ismi eklenir. Sonrasında yeni bir sayfa oluşturularak bu sayfaya hayvan sınıfının adı yazılır. Takip eden bütün sayfalara internetten edinilen hayvan sesleri, ClipArt (Karikatürize) resimleri ve isimleri eklenir. Powerpoint’in Transition ve Animation özellikleri2 kullanılarak önce ses dosyasının belirmesi, sonra görselin ortaya çıkması ve öğrencilerin ses ve görselden edindikleri ipuçları ile hayvanı tahmin edecek süreyi bulabilmeleri için isim öğesinin en son gelmesi sağlanır. Bu işlem tüm sınıf ve hayvanlar sunuma eklenene kadar devam eder. En son sayfaya da öğrencilerin dikkatini çekecek bir görsel eklenerek sunumun akılda kalması sağlanır.

Sunumun uygulanması için, önce ses dosyası oynatılır. Öğrencilerden hayvanı tahmin etmeleri beklenir. Doğru tahmin edildiği taktirde hayvanın resmi ve adı Powerpoint’te belirir. Doğru tahmin edilemezse, hayvanın resmi açılır ve tekrardan tahmin etmeleri beklenir. Bu işlem tüm hayvanları kapsayacak şekilde devam eder.

P2.png Kartların Hazırlanması ve Materyal Uygulaması:

İlk olarak müfredatta bulunan 30 adet temel hayvan belirlenir. Bu temel hayvanların internetten ClipArt (karikatürize) resimleri bulunur ve bir Word dosyasında toplanır. Daha sonra bu resimlere Word’de çerçeve eklenir 1, isimleri yazılır ve boyutları aynı olacak şekilde düzenlendikten sonra çıktısı alınır.

Çıktı alındıktan sonra makas yardımıyla dikkatli bir biçimde hayvan çerçeveleri tek tek kesilerek ayrıca toplanır 2. Toplanan bu resimlerin arkalarına turuncu ve yeşil renkteki kartonlar uygun biçimde ve boşluk bırakacak şekilde kesildikten sonra yapıştırılır ve kart formatına ulaşmış olur.3 Tüm kartlara aynı işlem uygulanır. 4 Son olarak renkli mukavvaların orta-üst kısmına daha önceden çıktısı alınmış sınıflandırma isimleri (Wild, Pet ve Farm olmak üzere 3 adet) yapıştırılır. Bu şekilde materyal kullanıma hazır hale gelmiş olur.

Bir önceki derste powerpoint sunumu ile anlatılan hayvanlar konusu bu etkinlik ile pekiştirilecektir. 3 adet mukavva panosu yan yana gelecek şekilde Patafix yapıştırıcı yardımı ile tahtaya yerleştirilir. Kartlar öğrencilere rastgele dağıtılır. Daha sonra her bir öğrencinin sıra ile tahtaya çıkıp kendi kartındaki hayvanın hangi sınıfa ait olduğunu bulması ve gerekirse sınıf arkadaşlarının da yardımı ile kartı doğru sınıfa Patafix yapıştırıcı yardımı ile yapıştırması beklenir. Tüm hayvanlar doğru sınıflara yapıştırıldığında etkinlik bir sonuca ulaşmış olur. Bu sayede hayvanlar ve bulundukları sınıflar konusu öğrencilerin zihninde interaktif bir uygulama ile pekiştirilmiş olur.

1 – Word’de Çerçeve Ekleme

1.jpg

3 – Resimlerin kartonlara yapıştırılması

3.jpg

 

4 – Kartların hazır hali

4.jpg

5.jpg

Ödevin Hazırlanması ve Uygulanması:

Derste powerpoint sunumu ile anlattığımız ve sonrasında kart etkinliği ile pekiştirdiğimiz hayvanlar ve sınıflandırılması konusunun öğrenciler tarafından ne kadar iyi kavrandığını ve etkinliğin ne kadar yararlı olup olmadığının bir geri bildirimi olması amacıyla bir ödev kağıdı hazırlanır.

Öncelikle bir Word dökümanı oluşturulur ve kart oluştururken yaptığımız gibi ClipArt (Karikatürize) hayvan resimleri dökümana aktarılır ve çerçeve eklenir. Bunun yanısıra resimlerin alt kısmına boş bir kutucuk eklenir. Resimler ve kutucuklar daha küçük ve yan yana hizalı bir biçimde yeniden boyutlandırılır.

Öğrencilerden evde öğrendikleri bu hayvanların adlarını ve bulundukları sınıfları boş kutucuklara yazmaları beklenir. Bu şekilde küçük bir konu değerlendirilmesi elde edilmiş olunur.

1.jpg

Öğretim materyali hazırlanırken ve kullanılırken dikkat edilmesi gereken noktalar:

  • Hayvan resimlerinin ClipArt olmasına dikkat edilmelidir. Gerçekçi değil de karikatürize ve komik olan bu resimler öğrencilerin dikkatini daha fazla çekecektir.
  • Powerpoint sunusu hazırlanırken geçiş ve animasyon efektlerinin göz yorucu olmamasına ve dikkat dağınıklığına sebep olmayacak şekilde ayarlanmalarına dikkat edilmelidir. Aynı durum sunumun renk ve tasarım seçimi için de geçerlidir.
  • Sunum yapılırken acele edilmemelidir. Ses ve görsel senkronu açısından bu önemlidir. Animasyonların tamamlanması vakit alacağından acele edildiği taktirde ses dosyası oynarken hayvan görseli ve ismi belirebilir.
  • Kartlar hazırlandıktan sonra karıştırıldıktan sonra rastgele dağıtılmalıdır. Böylelikle hayvanların sırası değişecek ve öğrencilerin konuyu kavrayıp kavramadıkları daha net bir şekilde ortaya çıkacaktır.

Worksheet

Raporun pdf haline buradan ulaşabilirsiniz.